کد خبر: ۲۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

وزارت صمت موظف به راه‌اندازی سامانه مقررات تجاری شد

نمایندگان مجلس، وزارت صمت را موظف به راه‌اندازی سامانه مقررات تجاری ظرف مدت ۳ ماه پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردند.
به گزارش خودروکار، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۸ مهرماه) و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده ۲۱ این لایحه که درباره تهیه سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق است با ۱۶۲ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.

 گفتنی است، در ماده ۲۱ این لایحه آمده است: یک ماده به عنوان ماده (۶) مکرر (۱) به قانون به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده ۶ مکرر ۱- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است به منظور ابلاغ مقررات تجاری در فرآیندهای تجارت نظیر مقررات مذکور در آیین‌نامه مقررات صادرات و واردات و ضمایم آن، «سامانه مقررات تجاری» را ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری کند. این وزارت موظف است آخرین مقررات تجاری را حداکثر ظرف بیست و چهار ساعت به طور الکترونیکی و برخط به تمامی دستگاه هایی که مسئولیت اعمال مقررات تجاری یا نظارت بر آن را بر عهده دارند از جمله سازمان‌های توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند و دستگاه های مزبور موظفند به محض ابلاغ، مقررات مذکور را به صورت سامانه‌ای اعمال کنند.

تبصره ۱- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است مقررات تجاری مذکور را در اسرع وقت جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم به طریق مقتضی منتشر کند.

تبصره ۲- پس از بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده، لازم‌الاجراء شدن مقررات تجاری منوط به ابلاغ در این سامانه و انتشار عمومی آن است.

منبع: ایبنا
انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار